tiistai 27. syyskuuta 2011

Maailman kylmyys ja sen julmuus..

Teinipojan sydäntäsärkevä YouTube-video
koskettaa Yhdysvalloissa.
Älkää unohtako minua, kun tulen itkien taivaanporteille. Tämä oli Jamey Rodemeyerin, 14, viimeinen viesti.
 
Vielä toukokuussa Jamey jaksoi olla optimistinen. Omassa huoneessaan newyorkilainen teini yritti valaa uskoa muihin samassa tilanteessa oleviin. Poikaa oli kiusattu koulussa jo vuosien ajan homoudesta.

- Kaikki muuttuu paremmaksi, ruskeasilmäinen Jamey sanoo katsoessaan kameraan Buffalon kodissaan.

Samalla kun Jamey yrittää auttaa muita kiusattuja jaksamaan, poika tulee tilittäneeksi vuosia jatkunutta kouluhelvettiään.

- Saan ihmisiltä niin paljon vihaa päälleni, ja he sanovat minulle, että homot joutuvat helvettiin, hän saa sanotuksi.

Samalla Jamey harmittelee sitä, että yksikään poika ei suostu olemaan hänen ystävänsä.
- Hengaan vain tyttöjen kanssa.

Jamey kirjoitti rutiininomaisesti nettiin elämästään sekä siitä, miltä kiusattuna oleminen tuntui. Pojan hätähuudot tallentuivat Facebook-viesteihin ja YouTubeen lähetettyihin videoihin.

"Mitä minun pitäisi tehdä?"
Syyskuussa jokin muuttui.

- Olen aina sanonut, miten kiusattu olen, mutta kukaan ei kuuntele. Mitä minun pitäisi tehdä, jotta ihmiset kuuntelisivat?

Vain päivää ennen itsemurhaa Jamey kirjoitti kaikkien nähtäville, mitä hänen mielessään liikkui.
- Kukaan koulussani ei välitä itsemurhan estämisestä, vaan he ovat niitä, jotka haukkuvat minua ja repivät minut hajalle.

Ennen oman henkensä riistämistään Jamey kiitti vielä suurta idoliaan Lady Gagaa.

Pojan vanhemmat löysivät hengettömän Jameyn kotitalonsa lähettyviltä.

Teinipojan itsemurha on järkyttänyt syvästi koko Yhdysvaltoja. Mediassa on ruodittu laajalti sitä, miten ahdingossa elänyt ja apua pyytänyt koululainen jätettiin yksin. Miksi kukaan ei auttanut poikaa, joka kertoi kärsimyksistään koko maailmalle?

Teinipojan hautajaisissa oli läsnä suuri määrä viestintävälineitä, minkä lisäksi yli 500 ihmistä halusi jättää pojalle hyvästit. Myös Lady Gaga muisti suurta faniaan konsertissaan Las Vegasissa maanantaina.

- Jamey, tiedän että näet meidät. Sinä et ole uhri. Sinä olet opetus meille kaikille, Gaga lausui.

Lähde: Iltalehti

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011092714465069_ul.shtml

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti